Какво е Brand Storytelling и как работи?
Ще ви е трудно да намерите някой, който да не се радва на добрите истории. Това е така, защото актът на разказване на истории е първичен, вкоренен в традициите и често ни напомня какво е да си човек. Хората обичат да споделят истории, особено в социалните медии, така че не е изненада, че разказването на истории се превърна в тенденция, която влияе на имиджа на дадена компания.
Именно поради популяризирането Storytelling на днес сме бомбардирани с безкрайно съдържание, получаваме пет пъти повече информация на ден, отколкото през 1986 г. И как нашата история може да ни помогне да изпъкмен, сред толкова много други? – Отговорът се крие в разказването на убедителни истории! Brand Storytelling включва използване на разказ/ история за свързване на марката Ви с вашия клиент и с бъдещите клиенти. Страхотният разказ насърчава пораждането на връзка между една марка и нейната аудитория, като съобщава истината, целта, визията и ценностите на марката чрез съдържание. По този начин помага на аудиторията ви да се свърже с вашата марка и да изгради ясна картина кои сте вие и с какво се занимавате.
Целта на Brand Storytelling е да привлечете вниманието на вашите бъдещи клиенти. Това трябва да предизвика любопитството им и емоционален отговор, който ще ги насърчи да предприемат действия и да се ангажират с вашия продукт или услуга.
Ако компанията ви се колебае дали да приложи Brand Storytelling към стартегиите си, ето няколко убедителни аргумента:
Brand Storytelling има силата да докосва хората на емоционално ниво
Като човешки същества имаме 22 пъти по-голяма вероятност да си спомним един факт, ако той е бил поднесен с история. Защо? Защото историите могат да предизвикат емоционален отговор у нас, те са създадени за да ни накарат да мислим и чувстваме. В по- голямата част от живота си като хора взимаме решения водени именно от емоцията, а не причина. Лоялността към дадена марка у нас се раджда когато асоциираме себе си и своите разбирания с тези на марката, а за да опознаем разбиранията на дадена марка ни трябва? – да разкажем за тях.
Разказването на уникална история помага на вашата марка да се открои
Важно е да запомните, че всяки бранд започва с оригинална идея. Концепцията на тази идея е индивидуална за всеки бизнес и той трябва да обясни защо прави това, което прави. Това е вашата уникална точка за продажба и вашата история за разказване.
Вземете например обувки TOMS. На повърхността те може да изглеждат като незабележителна марка за обувки. Но копайте малко по-дълбоко и ще откриете, че компанията е започнала, защото основателят Блейк Микоски е бил свидетел на трудностите, с които се сблъскват децата, растящи без обувки в Аржентина. Основателят се закле пъблично на всеки чифт купени обувки от кампанията му, да закупи нов чифт обувки за дете в нужда.
( Програмата се казва – One for One®. )
Тази уникална история на марката работи, защото я харесваме като съвестни потребители и хора. Тази идея дава душа на компанията TOMS.
Не е изненадващо, че проучванията показват, че 92% от потребителите имат позитивно мнение за компания, която подкрепя социален или екологичен проблем.
Урокът тук е никога да не се подценява уникалната перспектива, която вашата марка изнася на пазара – това непременно ще бъде това, което ви прави интересни!
С Brand Storytelling идеите които ви мотивират да правите това, което правите, придобиват сцепление и се превръщат в ключова стратегия. Storytelling е вдъхновяваща тенденция и може да се използва във вашата маркетингова стратегия.
Адаптирано по статия от: https://www.sendible.com/insights/brand-storytelling?fbclid=IwAR3u8zhkcQVc9AtzwTb8_AAMur0J6ZPeLt0XDUkfN_IiUTsMNc1dqyj8KpE